Renowacja gitary akustycznej cz. 3

2016-06-18 18.06.25Wreszcie udało mi się zakupić potrzebne do dalszych prac materiały: bejcę i lakier. Zaplanowałem, że boki pudła i część główki, zabejcuję ciemniejszym kolorem, natomiast front, tył i gryf jasnym. Dodatkowo, aby gitarze nadać niepowtarzalnego sznytu zaplanowałem wykonanie autorskiej rozetki okalającej otwór w pudle rezonansowym i uwaga…tył pudła zostanie ozdobiony rysunkiem mojej utalentowanej córki. Co to będzie jeszcze nie wiemi autor też póki co nie. No, ale sztuka rodzi się w bólach…
Na koniec wszystko zostanie pokryte lakierem, który oprócz tego, że zabezpieczy instrument to nada mu pięknego połysku.
Dziś po zabezpieczeniu taśmą elementów pudła, których nie chcę pobrudzić przystąpiłem do bejcowania boków gitary i główki. Bejcę nanosiłem wacikiem kosmetycznym delikatnie wcierając ją ruchami okrężnymi i następnie podłużnymi. Efekt pierwszego bejcowania, jak dla mnie bardzo zadowalający. Bejca ma ładny, głęboki odcień brązu spod którego widać słoje drewna.
Teraz czekam 24h i przystępuję do położenia drugiej, cienkiej warstwy.

PicsArt_06-18-08.00.24 PicsArt_06-18-08.01.08

Jeszcze jedna uwaga. Celowo nie podaję nazw producentów i symboli materiałów eksploatacyjnych, bo jest ich „do wyboru do koloru” i możesz skompletować je dostosowując do własnych preferencji. Jeżeli jednak chcesz dowiedzieć się na czym ja pracuję przy renowacji tej konkretnej gitary – napisz, chętnie odpowiem.

Cdn…

Skomentuj

